Stefan Molyneux
Anarchia a mindennapokban
“Vegyük például a randevúzást, a házasságot és a családot.
Bármilyen értelmes, szabad társadalomban ezek a tevékenységek nem esnek a politikai kényszer kategóriájába. Egyik kormányügynökség sem dönt arról, hogy kihez fogsz házasodni, kivel lesz gyereked, és nem büntet börtönnel, ha ellenszegülsz a döntéseinek. Az önkéntesség, az ösztönzők, a kölcsönös előny, vagy akár a „hirdetések,” futtatják a szerelem, szex és házasság szabadpiacát.
Mi a helyzet a karriereddel? Vajon felhívott egy köztisztviselő a középiskola végén és tájékoztatott arról, hogy doktor, ügyvéd, pincér, színész, programozó vagy filozófus leszel? Természetesen nem. Szabadon választhattad azt az életpályát, amely a leginkább illett az érdeklődéseidhez, képességeidhez és előkészületeidhez.
És mi a helyzet a legnagyobb pénzügyi döntéseiddel? Bekopogott hozzád egy köztisztviselő minden hónapban, hogy elmondja, pontosan mennyit tegyél félre, mennyit költekezz, hogy megengedheted-e magadnak az új fotelt vagy festéket? Az államnál kellett jelentkezned, hogy új autót, új házat, plazma TV-t vagy fogkefét vehess?
Nem, az összes fentebb említett területen – szerelem, házasság, család, karrier, pénzügyek – a nagy döntéseinket a közvetlen politikai kényszer hiányában hozzuk meg.
Tehát ha az anarchia egy ilyen mindent felzabáló, egyetemes gonosz, miért ez az alapértelmezett – és erényes – függetlenség, amelyet követelünk magunknak, hogy megvalósítsuk hétköznapjaink jogos szabadságát?”
Online Olvasás:
Bevezetés
Anarchia a mindennapokban
Ambivalencia és szűklátókörűség
Anarchia és történelem
Önérdek és kihasználás
A Rablóbárók
Anarchia és a politikai vezetők
Anarchia és “a közlegelők tragédiája”
Anarchia és demokrácia
Anarchia és erőszak
Anarchia és háború
Anarchia és védelem
Anarchia és moralitás
Anarchia és oktatás
Anarchia és reform
Anarchia és kivételek
Anarchia és a politikai valóságok
Az anarchizmus társadalmi kihívásai
Anarchizmus és akadémia
Akadémia és önkéntesség
Anarchia és társalkodás
Anarchizmus és integritás